Oscar Bojnäs är erfaren inom ventilation med många år i branschen. Oscar började sin karriär 2013 som montör och har sedan dess arbetat sig upp genom hela yrkeskedjan, från montör via injustering och OVK-besiktningsman till projektledare. I sin nuvarande roll som servicechef har han stor nytta av den breda erfarenheten han skaffat sig i tidigare yrkesroller. Oscar kommer senast från Gunnar Karlsen i Sverige AB, där han bland annat arbetade tillsammans med Ventilators nuvarande VD, Robert Widbäck.
Hur ska en bra servicechef vara?
– Jag tror på att vara lyhörd, engagerad och tillgänglig för både kunder och medarbetare. Som servicechef handlar det om att vara där för att stödja och utveckla, både teamet och verksamheten.
Hur ser serviceavdelningen ut idag?
– Den består av montörer som uteslutande arbetar med serviceuppdrag och inte är involverade i entreprenadprojekt. Det gör att de kan fokusera helt på att leverera högkvalitativ service till våra kunder. Det är grundläggande för att bygga långsiktiga och bra kundrelationer.
Vad är ditt mål med serviceavdelningen?
– Målet är att tillsammans med Robert Widbäck utveckla och förbättra organisation. Vi vill bygga en serviceenhet som är effektiv, flexibel och snabb men också proaktiv för att möta kundernas behov på bästa sätt.
Hur ser serviceverksamheten ut om tre år?
–Vi växer och ökar stadigt vår omsättning med god lönsamhet i fokus.